flickrlinkedin

Tiskové zprávy

Zde najdete všechny novinky

Žádné jídlo nazmar, Tesco je se svým projektem proti plýtvání potravinami mezi finalisty ocenění SDGs.

 

Asociace společenské odpovědnosti již podruhé oceňuje aktivity a strategie, které podnikají firmy a organizace v rámci udržitelnosti a přispívají tím k plnění Cílů udržitelného rozvoje (SDGs). Konec hladu. Odpovědná výroba a spotřeba. Partnerství ke splnění cílů. To jsou cíle, které pomáhá naplňovat Tesco.

Do finále Cen SDGs postoupilo 5 firem v kategorii Byznys. Veřejnost má možnost hlasováním od 7. května rozhodnout, který projekt v této kategorii zvítězí. Tesco bylo z velkého množství přihlášených vybráno se svým projektem Žádné jídlo nazmar.

Celosvětově přijde třetina potravin nazmar, 1 z 9 lidí trpí podvýživou a odpad z potravin je odpovědný za zhruba 8 % celosvětových emisí skleníkových plynů. Množství jídel, které se v Evropě vyhodí, by mohlo nasytit až 200 milionů lidí. Podle dostupných údajů každý Čech za rok vyhodí až 80 kg potravin.

„Pracujeme tvrdě na tom, abychom tuto situaci změnili. Neřešíme plýtvání izolovaně pouze v našich obchodech, ale díváme se na celý řetězec, kterým si potravina projde od okamžiku,  kdy vyroste na poli, až po té, co se dostane na talíř v domácnosti,“ uvádí Matt Simister, generální ředitel Tesco pro střední Evropu.

Nejen za poslední rok Tesco učinilo řadu opatření a inovací ve svém provoze a zrealizovalo několik dílčích projektů k omezení plýtvání potravinami. Jako první a jediný obchodní řetězec ve střední Evropě zveřejnilo data o plýtvání ve svém provoze. Ukončilo akce ovoce a zeleniny typu „kupte jedno, získejte druhé zdarma“, vylepšením dodavatelského řetězce urychlilo dovoz citrusového ovoce a všechny středoevropské hypermarkety nabízí 8 druhů křivé ovoce a zeleniny pod produktovou řadou Dokonale nedokonalá. Denně se darují potravinové přebytky ze 154 Tesco obchodů po celé republice.

„Uzavřeli jsme memorandum o spolupráci s Českou federací potravinových bank a uspořádali jsme již třetí konferenci proti plýtvání potravinami pro zástupce z neziskových organizací, představitele z byznysu, média, místí politiky i konkurenty. Partnerství a spolupráce jsou klíčové pro naplnění SDGs cílů,“ doplňuje Martin Kuruc, výkonný ředitel Tesco pro ČR.

Veřejné hlasování bude probíhat v období od 7. května do 1. června 2018.  Hlasování probíhá prostřednictvím aplikace D21 na webových stránkách www.globalnicile.cz