flickrlinkedin

Za školní pomůcky utratí rodiče částku do 2000 korun

Poslední prázdninový týden využívají rodiče nejčastěji k nákupu školních pomůcek. Většina rodičů očekává, že za školní pomůcky utratí obdobnou částku jako v loňském roce. Při nákupu by se tak měli vejít do 2000 korun. Vyplývá to z exkluzivního průzkumu* společnosti Tesco.

 

Nový školní rok znamená pro řadu rodičů očekávaný výdaj v podobě nákupu školního vybavení. Zvláště pokud má rodina prvňáčka, tak částka za kompletní školní vybavení není úplně zanedbatelná. Největší část rodičů (37%) utratí za školní pomůcky částku v rozmezí 1001- 2000 Kč. 27 % rodičů hodlá utratit částku od 2001 do 3000 korun a naopak 21 % si vystačí s částkou od 501 do 1000 korun. Více než polovina rodičů (54%) pak očekává, že výše útraty bude stejná jako v loňském roce.

 

Samotný nákup školních potřeb začíná nejčastěji se začátkem akcí maloobchodníků. V této době uskuteční nákup celých 34 % rodičů. Největší část z nich to ponechá na týden až 14 dnů před zahájením školního roku (38% rodičů). A necelá pětina rodičů (18%) pak zakoupí školní vybavení až po začátku školního roku, kdy děti donesou seznamy potřebných věcí přímo ze školy.

 

Při výběru školní výbavy jsou rozhodujícím faktorem pro rodiče především funkčnost, kvalita a také cena. Naopak děti se neohlíží na cenu, ale dle rodičů se rozhodují především podle vzhledu a toho, co je nyní moderní. O výběru pak nejčastěji rozhodují rodiče společně s dětmi (64%). Jen v 8 % případů je rozhodnutí pouze na školákovi. Většina rodičů (68 %) pak vnímá nákup jako nutnost spojenou se začátkerm školního roku.

 

V minulosti bývalo často problém sehnat pomůcky pro leváky, ale to už také neplatí. 70 % rodičů, kteří mají doma leváka, je s nabídkou speciálních pomůcek pro leváky spokojeno. Z těchto pomůcek nejčastěji nakupují nůžky (72 %) nebo psací potřeby (54 %). V nabídce máme   pera, jejichž stopa zasychá rychleji a jsou tudíž vhodná i pro leváky! Pro mladší děti se hodí tříhranné nebo šestihranné tužky, které školáci lépe uchopí,” dodává Jakub Sloup, nákupčí školních potřeb společnosti Tesco.

 

 

*Průzkum uskutečnila společnost Ipsos v srpnu 2017 na reperezentativním vzorku populace obyvatel ČR.