flickrlinkedin

Za dárky na Mikuláše utratíme částku do 500 korun

Praha, 2. prosince 2016 – Svátek svatého Mikuláše je pro mnohé děti ale i rodiče předzvěstí blížících se Vánoc. O velké popularitě svědčí i fakt, že ho slaví téměř 80 % Čechů*. Za tradiční mikulášský balíček utratí v průměru částku do 500 korun, nejčastěji do něj kupují sladkosti a ovoce, vyplývá to z exkluzivního průzkumu společnosti Tesco.

 

 

Bonbóny, čokolády, čokoládové tyčinky, figurky a adventní kalendáře, to jsou nejčastější sladkosti, které kupují Češi pro své děti na Mikuláše. Celých 66 % z nich preferuje právě sladkosti jako nejčastější mikulášský dárek. Mezi nedílnou součást mikulášské nadílky patří i ovoce, které preferuje celá čtvrtina Čechů. Nejčastěji se pak jedná o pomeranče, mandarinky nebo banány, ale stranou zájmu nezůstává ani nejrůznější exotické ovoce. „Prodeje exotického ovoce stoupají v předvánočním období o stovky procent,“ potvrzuje Václav Koukolíček, mluvčí společnosti Tesco.

Dárek na Mikuláše rozhodně neznamená výraznější zásah do rodinného rozpočtu, 61 % Čechů utratí částku do 500 korun, třetina (31 %) si pak vystačí s částkou do 100 korun.

 

* Průzkum společnosti Dunnhumby pro Tesco se uskutečnil v listopadu 2016. Účastnilo se jej 439 respondentů.