flickrlinkedin

Za dárek na Valentýna utratíme do pěti set korun

- Podle aktuálního průzkumu společnosti Tesco slaví svátek všech zamilovaných především ženy ve věku do 26 let. Svého partnera překvapí nejčastěji čokoládou a dobrou večeří. -

Praha, 22. ledna 2015 – Čtrnáctý únor a s ním spojená tradice oslavy svátku všech zamilovaných rozděluje českou společnost na dvě poloviny. Jak ukázal lednový průzkum* společnosti Tesco, jedna část Čechů jej považuje za běžný den a žádné dárky si s partnerem či partnerkou nedávají, ta druhá využívá této příležitosti pro vyznání citů, doprovázené také menším překvapením. Dokládají to i nákupní košíky zákazníků v obchodech Tesco, ve kterých se již od začátku února objevují bonboniéry, čokolády nebo květiny pro nejbližší.

Svátek svatého Valentýna stojí v popředí zájmu především mladších lidí, převážně pak žen do dvaceti šesti let. Naopak téměř polovina obyvatel starších šedesáti let Valentýna zcela ignoruje, přičemž jako důvod nejčastěji uvádějí cizorodost tohoto svátku.

Z aktuálního průzkumu společnosti Tesco vyplynulo, že přes sedmdesát procent dotazovaných, kteří den svatého Valentýna slaví, dává přednost večerní romantice doma ve dvou. Téměř šedesát procent respondentů své drahé polovičce navíc věnuje také dárek. Muži darují nejčastěji květinu, ženy sladkost, a to v cenovém rozmezí od sta do pěti set korun. Čtvrtina dotazovaných kupuje dary přesahující tisíc korun.

Den určený pro chvíle ve dvou

Svatého Valentýna vnímá více než sedmdesát procent dotazovaných, kteří tento svátek slaví, jako den, který by měli strávit pouze se svou milovanou osobou. Romantický večer tak rádi tráví spíše doma než v restauracích. Šedesát procent dotazovaných dokonce připraví i dobrou večeři. Více jak polovina respondentů pak využívá této příležitosti pro obdarování svého protějšku. Jedná se většinou o menší dary, které jsou pořizovány i s týdenním předstihem. „O zboží spojené se svátkem všech zamilovaných je poptávka již od prvního únorového týdne. Zákazníci, kteří tento svátek slaví, do svých nákupních košíků nejčastěji vkládají čokolády a bonboniéry ve tvaru srdce, oblíbená jsou také papírová přání. Muži kupují převážně květiny, a to červené růže. Výjimkou není ale ani lahev dobrého šampaňského nebo kvalitního vína,“ uvádí Jiří Mareček, manažer firemních vztahů společnosti Tesco.

Zákazníci, kteří hledají originální dárek k Valentýnu pro svého partnera, nebo jen milou pozornost pro blízkého přítele či oblíbeného kolegu, letos v prodejnách Tesco najdou jablíčka odrůdy Yonagold, která mají díky aplikovaným šablonám vyšisované srdce s nápisem For you. Do obchodů Tesco je letos pro svátek všech zamilovaných exkluzivně dodá česká společnost VISS.

Jaké dárky nejčastěji věnujete svému partnerovi na Valentýna?

* Průzkum byl pro Tesco realizován společností Perfect Crowd ve dnech 7. – 8. 1. 2015 v uzavřené komunitě Inspirujeme.net. Průzkumu se zúčastnilo 400 respondentů.