Zá nákup letního oblečení utratíme nejčastěji částku do 3000 korun

- Podle exkluzivního průzkumu* společnosti Tesco nakupujeme letní oblečení nejčastěji ve specializovaných obchodech a v hypermarketech. Nákup letního šatníku necháváme až na sezónu, preferujeme přitom zlevněné kousky. -

 

Praha, 1. srpna 2016 – Šaty dělají člověka, stará pravda, která platí bezezbytku i dnes. Letní móda je plná barev a hravosti a možná právě proto mají Češi a Slováci letní oblečení a doplňky v oblibě.  Průzkum společnosti Tesco ukázal, že nejčastěji chodíme pro nové letní kousky do kamenných obchodů s oblečením (Češi 70 %, Slováci 62 %). Na oblibě ale získává i nakupování oblečení v hypermarketech – do oddělení oděvů (nejen při příležitosti nákupu potravin) zavítá více než polovina z nás. Za nákup letního oblečení pak utratíme částku do 3000 korun.

 

 

Kolik stojí náš letní šatník?

 

Průzkum společnosti Tesco ukázal, že polovina z nás využívá letní kousky po 2 až 3 sezóny. Téměř třetina Čechů a Slováků obměňuje svůj šatník častěji a nové letní oblečení si pořizuje každý rok. Nejběžnější částka, kterou za letní sezónu utratíme se u Čechů (40 %) pohybuje mezi 1 500 a 3 000 Kč a mezi 50 a 100 EUR u Slováků (37 %). Za jeden nákup pak nechá téměř polovina z nás v obchodě 500 až 1 000 Kč. Naši slovenští sousedé 20 až 40 EUR.

 

Vedou u nás sezónní slevy

 

Nejčastěji zákazníci sahají po zlevněném zboží (Češi 66 %, Slováci 60 %), téměř čtvrtina dotázaných dokonce nakupuje výhradně oblečení ve slevě. S tím souvisí i období, které pro nákup sezónního oblečení volíme. Více než polovina účastníků průzkumu uvedla, že nákup letních kousků nechává až na samotné léto, kdy probíhají výprodeje. Naopak čtvrtina až třetina z nás (Češi 34 %, Slováci 22 %) se na léto připravuje předem a svůj letní šatník si doplní již na jaře. Co se preferencí použitého materiálu týká, tak jednoznačně vítězí bavlna, a to hned u 92% nakupujících.

 

Myslíme i na děti a partnery

 

Inspiraci pro nákup oblečení hledají zákazníci nejčastěji až přímo v obchodě (59 % Češi a 63 % Slováci). Velmi populární jsou i letáky, kde hledá inspiraci 37 % Čechů a 39 % Slováků. Ženským módním vzorem je Kate Middleton (pro 26 % Češek a Slovenek), stejné pozice se pak u mužů těší americký herec George Clooney (24 % Čechů a 18 % Slováků).

Nejčastěji nakupujeme oblečení sami pro sebe (Češi 63 %, Slováci 53 %), dále pro své děti a partnery. Většina z nás si podle průzkumu oblečení vybírá sama (Češi 52 %, Slováci 49 %) nebo se svými protějšky (Češi 37 %, Slováci 41 %). „Mezi nejprodávanějšími druhy oblečení letošní letní sezóny patří jednoznačně plavky, letní obuv a šaty, nejvíce ty s květinovými vzory“, říká Ondřej Horák, marketingový manažer módní značky F&F společnosti Tesco a dodává „Naši zákazníci nejvíce preferují klasické letní barvy, jako je modrá, bílá a červená. Stále větší oblibě se ale těší i oblečení v černé barvě, které se dá skvěle kombinovat s barevnými doplňky či dalšími částmi letního outfitu“.

 

* Průzkum společnosti Dunnhumby pro Tesco se uskutečnil v červenci 2016. Účastnilo se jej přes 800 respondentů.