flickrlinkedin

Výdaje Čechů na jedno grilování nepřesáhnou částku 100 korun na osobu

- Podle exkluzivního průzkumu* společnosti Tesco utratí většina Čechů za suroviny na jedno grilování částku do 100 korun na osobu. Nejčastěji nakupují vepřové a kuřecí maso. -

 

Praha, 27. dubna 2016 – Češi našli velkou oblibu v grilování. Díky rychlé úpravě a bohaté nabídce surovin je tento způsob přípravy pokrmů stále jednodušší. Grilovačky jsou u Čechů oblíbenou formou setkávání se s přáteli nebo s rodinou. 61 % Čechů pak grilování pořádá opakovaně během roku. Za nákup surovin na jedno grilování většina Čechů (60 %) utratí částku nepřekračující 100 korun na osobu. Bohatou nabídku produktů určenou ke grilování nabízí i řada Tesco Grill, která je nyní dostupná na všech obchodech Tesco.

 

Rozpálit gril a během chvíle připravit šťavnaté masité pochoutky. To je realita pro řadu Čechů - právě příprava masa, zeleniny nebo sýrů na grilu patří k oblíbeným kratochvílím české populace a popularita grilování rok od roku roste.  Podle průzkumu společnosti Tesco se na grilu připravuje nejčastěji maso (97 %), dále pak klobásky a uzeniny (74 %), nezapomínáme ani na zeleninu (68 %), ryby (55 %) nebo špízy (54 %), sýry (43 %) a hamburgery (18 %). Na nové trendy v grilování se snaží reagovat i obchodníci, sortiment rozšiřují o nové výrobky, po kterých je ze strany zákazníků poptávka. Příkladem jsou stále oblíbenější burgery. „Pro letošní rok máme dva nové výrobky v této řadě, a to burger se sýrovou příchutí a duo pack burger, ve kterém je klasický a velmi oblíbeny jalapeňo burger a amerikano burger,“ říká Blanka Buchelová, nákupčí masa společnosti Tesco.

 

Vládne vepřové a kuřecí

 

Nejoblíbenějšími druhy masa, které Češi na grilovačkách preferují, jsou vepřové (45 %) a kuřecí (44 %). Hovězí maso pak griluje jen 7 % Čechů. Ale právě podíl hovězí masa narůstá. „Souvisí to i se zdravým životním stylem, kdy se stále častěji upřednostňují čisté nemarinované hovězí steaky,“ vysvětluje Blanka Buchelová. Širokou nabídku hovězích steaků má v nabídce i Tesco, a to v rámci běžného sortimentu nebo barbeque sezony.  Velké oblibě se těší vysoký nebo nízký roštěnec.

 

Ke grilování patří vedle nezbytných mas a uzenin i nejrůznější dochucovadla a směsi. Mezi nejčastější doplňky, které Češi kupují, patří koření (79 %), dále pak hořčice (69 %), grilovací omáčky a dresinky (57 %), nesmí chybět samozřejmě i kečup (49 %) a marinády na maso (46 %). I v případě grilování platí, že Češi rádi objevují nové chutě a zkoušejí novinky.

 

Potraviny ke grilování nakupují Češi nejčastěji v supermarketu nebo hypermarketu (75 %), necelá čtvrtina z nich (23 %) pak zakoupí tyto výrobky v samostatném řeznictví. Průměrné náklady na osobu na jedno grilování nepřesáhnou u 17 % Čechů částku 50 korun, celých 43 % si pak vystačí s částkou v rozmezí 51 – 100 korun, 31 % se při nákupu surovin vejde do 200 korun na osobu a 9 % s částkou do 400 korun.

 

 

* Průzkum společnosti Dunnhumby pro Tesco se uskutečnil v únoru 2016. Účastnilo se jej 450 respondentů