flickrlinkedin

Tesco snižuje obsah cukru ve všech nealkoholických nápojích vlastní značky

-Méně než jedna čajová lžička cukru na 100 mililitrů představuje nový standard zavedený společností Tesco do nealkoholických nápojů vlastní značky. Společnost snižuje obsah cukru, aby zákazníkům pomohla nakupovat zdravěji.-

 

Společnost Tesco přezkoumala 120 nealkoholických nápojů a vylepšila složení 42 z nich. Všechny produkty byly testovány zákazníky, aby se zajistilo, že změna obsahu cukru nezmění chuť výrobků. "Pracovali jsme na tom, abychom se ujistili, že naše nealkoholické nápoje stále skvěle chutnají, jen je v nich méně cukru. Doufáme, že tato iniciativa napomůže k tomu, aby naši zákazníci mohli žít zdravěji," říká Matt Simister, generální ředitel společnosti Tesco pro střední Evropu. Podle pokynů Světové zdravotnické organizace * se dospělým a dětem doporučuje snížit denní příjem volných cukrů na méně než 10% celkového energetického příjmu. Iniciativa na snižování cukru znamená, že běžný zákazník společnosti Tesco spotřebuje o více než 20 procent méně cukru z nealkoholických nápojů vlastní značky než dříve.

 

Snížení cukru se promítá do méně kalorií, které konzumujeme. Například Tesco ovocný nektar s méně než 5 g přidaného cukru poskytuje asi 20 kalorií na 100 ml. Přitom podobný produkt nejoblíbenějších značek nám současně poskytne více než 40 kalorií na 100 ml. "Nadměrný příjem cukrů ze stravy je jedním z důvodů, proč lidé nezdravě přibývají na váze. Dlouhodobě příliš velký příjem cukrů může vést až k obezitě, která je rizikovým faktorem vzniku cukrovky druhého typu," nutriční terapeutka Monika Tělupilová.

Podle nutriční terapeutky si stále dostatečné množství lidí neuvědomuje, že nadměrné množství přijímaného cukru do svého těla dostávají kromě jiných slazených potravin i ve formě nápojů. Proto chválí krok řetězce. „Lidé cukry v tekuté formě nevnímají jako hrozbu,“ vysvětlila Tělupilová. Snížení cukru v nealkoholických nápojích je malým, ale důležitým krokem v nabídce zdravější alternativy pro zákazníky Tesco.

Vylepšená nabídka nealkoholických nápojů společnosti Tesco byla postupně zavedena v posledních měsících, přičemž finální produkty jsou v obchodech od poloviny září. Nyní všechny nealkoholické nápoje Tesco splňují pravidlo "méně než 5 gramů".

 

* http://www.who.int/mediacentre/news/releases/2015/sugar-guideline/en/