Tesco PLC zveřejňuje výsledky za první pololetí

23. října 2014 – Tesco PLC dnes zveřejňuje pololetní výsledky skupiny za finanční rok 2014/2015. V České republice pokračovala společnost Tesco ve zlepšování nákupního prostředí s ohledem na přání a potřeby zákazníků, a to prostřednictvím modernizace stávajících obchodů, zkvalitňování nabídky čerstvých potravin a inovace sortimentu vlastních značek Tesco Value a Tesco Finest.

„Mám radost z pokroku, který jsme zaznamenali v uplynulých šesti měsících. Dosáhli jsme nejrychlejšího růstu od roku 2011, naši zákazníci vítají změny a vylepšení v našich obchodech i dalších službách v Česku. I nadále udáváme trend v oblasti multikanálového prodeje díky modernizaci mnoha stávajících obchodů a rozšiřování služby Potraviny on-line, která je v současnosti dostupná již více než čtyřem milionům tuzemských zákazníků. Náš důraz na kvalitu potravin jsme ukázali při inovaci sortimentu oblíbené značky Tesco Value. Nově jsme rozšířili také nabídku produktů řady Tesco Finest. Rád bych poděkoval všem kolegům za jejich tvrdou práci a obětavost v uplynulých šesti měsících a těším se, že budeme i nadále společně přispívat ke spokojenosti zákazníků,“ komentuje výsledky David Morris, generální ředitel společnosti Tesco v České republice.

Finanční ukazatele

Rozvoj multikanálového prodeje

  • Minulý rok jsme na trh uvedli služby virtuálního mobilního operátora Tesco Mobile a v posledních měsících tato služba dosáhla milníku 200 tisíc zákazníků.
  • Službu Potraviny on-line jsme rozšířili na Liberecko a Plzeňsko, takže je nyní dostupná více než čtyřem milionům zákazníků v České republice, kteří si mohou zboží kromě internetového rozhraní objednávat také prostřednictvím mobilní aplikace dostupné pro iOS, Android i zařízení se systémem Windows.
  • Pokračujeme v investicích do našich stávajících obchodů. V první polovině tohoto fiskálního roku jsme upravili a zlepšili oddělení s čerstvými potravinami v téměř třech desítkách obchodů různých velikostí.
  • Naši módní značku F&F jsme představili ve 25 obchodech malého formátu a oddělení s oblečením jsme zmodernizovali v celkem 7 hypermarketech. Dále jsme modernizovali oddělení  Home&Elektro ve 14 našich hypermarketech.

Kvalita potravin

  • Inovovali jsme oblíbenou značku Tesco Value, kromě změny designu obalů jsme také vylepšili receptury u mnoha z celkem 400 produktů této řady. Dále jsme rozšířili sortiment produktů Tesco Finest. Výrobkům vlastních značek důvěřujeme, proto se na všechny vztahuje služba „100% garance spokojenosti“.
  • Naše prodejny přizpůsobujeme přáním zákazníkům a jejich potřebám. Nabízíme produkty lokálních dodavatelů, rozšiřujeme nabídku čerstvých potravin s důrazem na modernizaci oddělení ovoce a zeleniny, masa a pečiva.

Tesco v České republice

  • Více než 2 000 naších kolegů prošlo v posledním půlroce rozvojovým programem.
  • Stali jsme se hrdým partnerem a spoluorganizátorem konference Food Waste 2014, která se konala 17. září v Praze. Na konferenci vystoupili experti z neziskových organizací, vládních institucí i byznysu, aby společně diskutovali otázky a priority v oblasti plýtvání potravin.
  • Více než 60 našich hypermarketů ve spolupráci s Českou federací potravinových bank daruje neprodané trvanlivé potraviny pěti českým potravinovým bankám, které pomáhají lidem v nouzi.

Představili jsme nové webové stránky pro novináře www.tescocr.cz, které poskytují přehledné informace o našem podnikání v České republice.