flickrlinkedin

Tesco darovalo oblečení potřebným za 2 miliony korun

- Tuny oblečení v hodnotě 2 milionů korun darovala společnost Tesco prostřednictvím Armády Spásy a Diakonie Broumov. -

 

Praha, 18. srpna 2016 – Společnost Tesco dlouhodobě spolupracuje s potravinovými bankami, prostřednictvím kterých daruje potraviny potřebným. Rozšiřuje své aktivity i o darování oblečení.  Jedná se o produkty oblíbené módní značky F&F, která je dostupná v obchodech Tesco. Během letošního roku darovala společnost Tesco oblečení v hodnotě 2 milionů korun.

 

 

Dlouhodobou snahou společnosti Tesco  je pomáhat lidem ve všech zemích, ve kterých působí, a darování oděvů je jen jedna z mnoha aktivit.  Celý proces darování oblečení začíná v distribučním skladu společnosti Tesco v Postřižíně, kam je nutné zajistit svoz oblečení ze všech obchodů. Zde si ho následně převezmou spolupracující neziskové organizace, kteří zajistí odstranění log ze všech oděvů. Takto připravené oblečení pak následně darují potřebným, kteří si často nemohou dovolit nové oblečení koupit. „Oblečení darujeme prostřednictvím dvou našich partnerů, a to Armády Spásy a Diakonie Broumov. Jsou to důvěryhodné organizace, které jsou pro nás garantem, že se oblečení dostane těm, kteří ho nejvíce potřebují,“ říká Martin Beháň, představitel společnosti Tesco pro Českou republiku.  

 

S darováním oblečení začalo Tesco již před několika lety. „V letošním roce jsme darovali již několik tun oblečení, přičemž původní prodejní cena byla přes 2 miliony korun,“ doplňuje Martin Beháň. Stávající legislativní prostředí v České republice není darování moc nakloněno a představuje asi největší problém pro jeho větší rozšíření. Z darovaných předmětů musí společnosti odvádět DPH, což samozřejmě řadu subjektů odrazuje. Brzy by se to ale mohlo změnit, protože i odpovědné státní orgány vnímají tuto praxi jako problém. „Vítáme velmi vstřícný postoj ministerstva financí tuto věc řešit a oceňujeme jejich konstruktivní a otevřené jednání. Věříme, že najdeme způsob, který nám umožní množství darovaného oblečení navyšovat,“ vysvětluje Martin Beháň.