Tělesná výchova žáků základní školy v Chrášťanech od září probíhá ve zrenovované tělocvičně

- Základní škola v Chrášťanech na Rakovnicku vyhrála v celostátní hře Školmánie sto tisíc korun. Finanční odměnu škola během letních prázdnin využila na úpravu nevyhovujícího povrchu ve školní tělocvičně. -

29. září 2014 – Zaslouženou výhru v celostátní hře Školmánie, kterou pro základní a mateřské školy organizovala společnost Tesco, vyhrály děti z chrášťanské základní školy. V soutěži, která spočívala ve sběru pohádkových kuponů Disney, převálcovaly ostatní školy a ředitel Miloš Procházka si díky tomu mohl převzít symbolický šek na sto tisíc korun. Soutěžilo se o nejvyšší počet nasbíraných kartiček na jednoho žáka a v Chrášťanech se toto číslo vyšplhalo až na úctyhodných 1495 kuponů. Škola díky výhře mohla upravit sportovní povrch ve své tělocvičně.

Nejpilnější sběratelé

Projekt společnosti Tesco využíval motivy z pohádek Walta Disneyho k zábavné formě výuky anglického jazyka. Bonusové kartičky k nákupu v obchodech Tesco obsahovaly postavičky z oblíbených pohádek s anglickými slovíčky a děti je mohly vkládat do speciálního sběratelského alba, které obsahovalo také řadu her. Paralelně probíhala také soutěž Školmánie, která ocenila šestici nejlepších sběratelů finanční částkou ve výši sto tisíc korun. Společnost Tesco tak projekt podpořila celkově šesti sty tisíci korunami. „Výhru mohly školy využít podle své úvahy na potřebné opravy, renovaci a modernizaci společných prostor, tak jako to učinila právě základní škola v Chrášťanech,“ uvedla Martina Šilhánová, manažerka společenské odpovědnosti společnosti Tesco a dodala: „Soutěž Školmánie sice skončila, ale kartičky Disney budou mladým studentům nápomocny i nadále. Každá z kartiček totiž obsahuje sérii užitečných anglických frází, s jejichž pomocí si mohou žáci procvičovat své jazykové znalosti a rozšiřovat slovní zásobu.“

Sportovní aktivity na zbrusu novém povrchu

Instalace nové podlahy v tělocvičně byla podle ředitele chrášťanské školy Miloše Procházky nezbytná už kvůli bezpečnosti žáků. „Stav podlahy v tělocvičně byl již absolutně nevyhovující, povrch tvořila prkna, starý koberec a nevhodně položené KARO desky. Z tohoto důvodu jsme jej nahradili novým povrchem na bázi PVC s extra vytvrzenou nášlapnou vrstvou,“ uzavírá Miloš Procházka.

Akce Disney probíhala ve všech obchodech Tesco od 5. března do 30. dubna 2014. Za každý nákup v hodnotě dvě stě korun získal zákazník balíček se soutěžními kartičkami, jehož součástí byl i kupon Školmánie. Finanční odměna byla škole předána již na konci školního roku 2014.