Silvestrovským oslavám předchází nakupování ve velkém

- Téměř polovina Čechů utratí za silvestrovský nákup do 1 000 Kč. Oblíbenými položkami zůstávají uzeniny, sýry a šumivá vína. -

Poslední den v roce, Silvestr, se většinou nese v duchu oslav a tradičního zapíjení událostí starého roku. Nový rok Češi většinou vítají skleničkou šumivého nebo jiného vína. Utrácíme ale i za silvestrovské občerstvení.

Na Silvestra si dopřáváme jídlo i alkohol

Z exkluzivního průzkumu společnosti Tesco* vyplynulo, že za silvestrovský nákup utratí téměř polovina (45 %) Čechů mezi 500 až 1 000 korun. Větší obnos peněz, zhruba do 3 000 korun, pak ze své peněženky vydá celá čtvrtina respondentů. V porovnání pohlaví pak utrácejí muži i ženy před Silvestrem zhruba stejně.

V silvestrovském nákupním košíku nesmí chybět oblíbená šumivá vína. Koupí si je celých 72 % dotazovaných. Co se týče ostatního alkoholu, mezi další favority patří víno (63 %) a nechybí ani oblíbený český mok - pivo (58 %). Možná překvapivé je procento lidí, kteří na oslavy Nového roku nakupují tvrdý alkohol. Celkově je to „jen“ 34 % ze všech dotazovaných. Co nás už pravděpodobně překvapí méně, je to, že jej ve větší míře nakupují spíše muži než ženy.

Favority nákupů zůstávají ale stále uzeniny a sýry. Ty do svého košíku vloží až 87 % respondentů. Dále nakupujeme ovoce (62 % respondentů) a maso (60 %).

Nechybí chlebíčky a jednohubky

A co z nakoupených surovin nejčastěji připravujeme? Stále oblíbenou a typicky českou pochoutkou jsou chlebíčky nebo jednohubky, nejčastěji s pomazánkou, uzeninou a zeleninou. Na párty stole nechybí ale ani brambůrky různých příchutí, tyčinky, oříšky nebo salámové a sýrové mísy. K oslavám neoddělitelně patří i typická silvestrovská zábava ve formě ohňostrojů a jiné zábavní pyrotechniky. V síti Tesco naleznete bohatou nabídku všech možných druhů, vše se zárukou bezpečnosti, samozřejmě v případě dodržování manipulace s ní a správného použití.

 

* Průzkum společnosti Dunnhumby pro Tesco se uskutečnil v listopadu 2015. Účastnilo se jej přes 400 respondentů.