flickrlinkedin

Prodeje bezlepkových potravin rostou o více než deset procent

- Tesco má jednu z nejširších nabídek bezlepkových výrobků na maloobchodním trhu. Mezi nejoblíbenější potraviny patří mouky, sušenky a kaše.–

 

Praha, 16. května 2016 – Bezlepková dieta patří k velmi přísným, vyžaduje doživotní a naprosté vyloučení obilovin jako pšenice, ječmen či žito a všech výrobků z nich. Pro lidi trpící celiakií, tedy nesnášenlivostí na lepek, bylo dlouhou dobu poměrně komplikované sehnat základní potraviny. Dnes už je situace o mnoho lepší. Jednu z nejširších nabídek na maloobchodním trhu má společnost Tesco, která nabízí více jak 160 bezlepkových potravin, navíc přehledně na jednom místě v obchodě.

 

 

Nabídka se neustále rozšiřuje

Podle odhadů odborníků trpí celiakií v České republice až 50 000 lidí, diagnostikována je však jen u zhruba pětiny z nich. S vrůstajícím povědomím o tomto omezení roste i počet bezlepkových potravin, které jsou na českém trhu běžně k dostání. „Zatímco před 10 lety se nabídka bezlepkových potravin omezovala pouze na základní pečivo v prodejnách alternativní nebo zdravé výživy, dnes jsou bezlepkové koutky pevnou součástí většiny supermarketů,“ říká Jitka Tomešová, nutriční terapeutka z Thomayerovy nemocnice. Širokou nabídku bezlepkových potravin má pro své zákazníky i řetězec obchodů Tesco. V současnosti si mohou zákazníci vybrat z více než 160 bezlepkových produktů, z toho jich je více než 20 % přímo pod značkou Tesco Free From.  „Každý měsíc  přinášíme nové položky privátní značky z Velké Británie. Další bezlepkové novinky,  které vyvíjíme pod značkou Tesco, budou dostupné začátkem roku 2017. Operativně pak reagujeme a doplňujeme novinky od našich dodavatelů,“ upřesňuje Peter Siwiec, nákupčí bezlepkového sortimentu společnosti Tesco.

 

Zájem o bezlepkové potraviny roste

Se stoupající nabídkou roste i chutnost bezlepkových výrobků, to potvrzuje i Jitka Tomešová: „Osoby dodržující bezlepkovou dietu už nemusejí být odkázáni na dva druhy chleba a jeden druh rohlíku, případně na vlastní výrobky z domácí pekárny, ale zcela běžně dostupné jsou i nejrůznější druhy sladkého pečiva, slaných i sladkých krekrů, sušenek a oplatků.“ Tento fakt potvrzují i prodejní data společnosti Tesco, kde mezi nejprodávanější položky patří mléčné kukuřičné trubičky, rýžová a pohanková kaše nebo mouky Zájem zákazníků o bezlepkové potraviny roste, což potvrzují i prodejní čísla. „Za poslední rok vzrostl prodej bezlepkových potravin v obchodech Tesco o více než 10%,“ říká Peter Siwiec.

Zatímco nabídka bezlepkových potravin je dnes v ochodech opravdu široká, v restauracích už tomu tak zcela není. „Zatím není úplně běžné mít možnost výběru alespoň jednoho hlavního jídla, které lepek neobsahuje,“ upozorňuje Jitka Tomešová.