flickrlinkedin

Při výběru mléka si hlídáme cenu, u jogurtů obsah tuku

- Češi preferují trvanlivé mléko kvůli jeho nižší ceně, při výběru jogurtů rozhoduje obsah tuku. Dříve oblíbené tavené sýry čím dál častěji nahrazují čerstvé a tvrdé sýry. Od května najdou zákazníci obchodů Tesco také rozšířenou nabídku bezlaktózových výrobků. -

Praha, 25. května 2015 – Zítra se koná Mezinárodní den mléka připomínající nepostradatelnost mléčných výrobků v našem každodenním jídelníčku. Podle dostupných dat společnosti Tesco čeští zákazníci stále častěji preferují čerstvé mléko před trvanlivým. Při výběru je ale rozhodujícím faktorem cena. Trvanlivé krabicové mléko tak v prodejích stále vede. Za rok 2014 jej společnost Tesco prodala na 40 milionů litrů. Z ostatních mléčných výrobků jsou mezi Čechy oblíbené jogurty, kterých se za loňský rok prodalo přes 80 milionů kusů. Při jejich výběru již nemá tolik rozhodující vliv cena, ale především obsah tuku a konkrétní značka.

Preference Čechů při výběru mléčných výrobků

„Mléko nakupují naši zákazníci především podle ceny, rádi využívají nejrůznější cenová zvýhodnění a akce. To však neplatí u ostatních mléčných výrobků. Například u jogurtů se zákazník rozhoduje podle konkrétní značky a složení. V posledních letech sledujeme trend rostoucí poptávky po tučných jogurtech,“ uvádí Petr Dvořák, nákupčí mléčného sortimentu společnosti Tesco a dodává: „Také při nákupu smetany a šlehačky dávají zákazníci přednost plnotučným variantám.“ Při výběru je ale důležitá také země původu. „Zákazníci preferují české výrobky od tuzemských zemědělců. V naší nabídce najdou přes tisíc pět set výrobků, z toho přes 65 procent od místních producentů,“ doplňuje Petr Dvořák.

Obliba tavených sýrů klesá

Češi se pomalu odklánějí od konzumace tavených sýrů. Naopak dávají více přednost sýrům čerstvým a tvrdým. „Tento trend souvisí s preferencí zdravého životního stylu. Zákazníci často nakupují sýry do salátů a zdravých lehkých pokrmů. Dlouhodobou stálící je například mozzarella,“ komentuje vývoj Petr Dvořák. Oproti taveným sýrům naopak roste poptávka po sýrech z kozího a ovčího mléka. „Ačkoliv je tento sortiment z pohledu prodejů spíše doplňkovým, jejich obliba rok od roku stoupá. Nabídku v našich obchodech tak stále rozšiřujeme,“ uzavírá Petr Dvořák.

Nabídka bezlaktózových výrobků

Od května rozšířila společnost Tesco ve svých obchodech sortiment speciální výživy, konkrétně obohatila svou nabídku o bezlaktózové výrobky. Reaguje tak na zvyšující se počet Čechů, kteří trpí zvýšenou citlivostí nebo alergií na laktózu. Mezi nové produkty bez obsahu takzvaného mléčného cukru, které doplní již stávající sortiment bezlaktózového mléka a smetany, patří například pudingy, tvaroh, podmáslí či nové příchutě jogurtů.