Nákup BIO potravin nadále zůstává trendem současnosti

- Tesco nabízí svým zákazníkům stovky produktů pod označením BIO. Největší zájem je o těstoviny, luštěniny, mouky a mléčné výrobky. -

Praha, 17. září 2015 – Měsíc září bývá již tradičně označován za měsíc biopotravin. Ty se stále častěji objevují v nákupních košících. Zvýšený zájem o tyto produkty jde ruku v ruce se stále se rozšiřující nabídkou. Sortiment s označením BIO v obchodech Tesco v současnosti zahrnuje stovky produktů od trvanlivých potravin přes mléčné a masné výrobky až po ovoce a zeleninu. Největšímu zájmu zákazníků se u trvanlivých potravin těší těstoviny, luštěniny, mouky, různé druhy obilovin, oblíbené jsou ale také dezertní sirupy. V mléčných výrobcích vede BIO čerstvé mléko a ochucené tvarohy, u ovoce pak jablka a citrony.

Zdravý životní styl, důsledná kontrola složení výrobků a důraz na kvalitu, tak by se dala ve stručnosti popsat změna spotřebitelského chování, která je patrná u řady Čechů. Zákazníci se proto také stále více zajímají o zdravou a speciální výživu. V obchodech Tesco se jim také snaží vycházet vstříc a tento sortiment neustále doplňují o nové produkty.  „V rámci stále se rozšiřující nabídky navíc vzniklo v obchodech Tesco přehledné prodejní místo, kde zákazníci naleznou pohromadě nejen bio produkty, ale i výrobky bez přidaného cukru, bez lepku či RACIO,“ vysvětluje Petra Kozová, nákupčí zdravé a speciální výživy ve společnosti Tesco a dodává: „Všechny tyto výrobky jsou k dostání jak pod privátní značkou Tesco, tak i od prověřených dodavatelů.“

Z pohledu speciální výživy, kam patří produkty s označením BIO, RACIO, bez přidaného cukru, bez laktózy či bez lepku, tvoří biopotraviny podíl přibližně třicet procent. Podíl biopotravin na celkovém sortimentu potravin se pak pohybuje v řádu jednotek procent. I do budoucna se počítá s doplňováním a rozšiřováním tohoto stále oblíbenějšího sortimentu.

Zvýšený zájem o biopotraviny registrují i samotní výrobci a pozorují i patrnou změnu zákaznického chování v tom, že lidé více dbají na to, co jedí oni sami a hlavně jejich děti. „Obecně se vytváří nový trend, kdy se lidé začínají vracet k vaření a objevují nové plodiny a suroviny,“ říká Jana Matoušková, manažerka marketingu společnosti PRO – BIO, která patří k největším výrobcům a dodavatelům bioproduktů do obchodů Tesco.  Potvrzují to i prodejní čísla, kdy se na vrcholu oblíbenosti drží celozrnné mouky, jemně mleté žitná nebo špaldová a pšeničná mouka.