Konzumace ovoce je u Čechů především letní záležitostí

- Během prázdninových měsíců si hojně dopřáváme sladké plody všech druhů ovoce. Mezi nejoblíbenější patří jahody a melouny.-

21. července 2014 – Češi spotřebují v průměru 253 gramů ovoce a zeleniny denně, což je o téměř 190 gramů méně, než například v sousedním Německu. V celoevropském měřítku je pak Česká republika řazena mezi trojici zemí s nejnižší denní konzumací ovoce a zeleniny, nižší spotřeba je uváděna už jen ve Švédsku (237 g denně) a na Islandu (196 g denně). Doporučovaná denní dávka je přitom 250 gramů ovoce a 400gramů zeleniny denně.* Spotřeba vitaminy nabitých plodů se ale v ČR pravidelně zvyšuje během prázdninových měsíců. Podle realizovaného průzkumu pro společnost Tesco** konzumuje jedna pětina respondentů až čtyři porce ovoce za den. Mezi nejoblíbenější sladké letní plody patří jahody, melouny, broskve, třesně a maliny.

Vitaminové prázdniny

Ovoce a zelenina si pravidelnou cestu na jídelníček Čechů stále ještě hledají. To ale podle průzkumu společnosti Tesco neplatí u ovoce letního. Na sezonu šťavnatých českých plodů se těší většina respondentů, pravidelně je nakupují pro celou rodinu dokonce tři čtvrtiny respondentů. Jahody, které patří k nejoblíbenějšímu letnímu ovoci u nás, nakupuje každý týden 95 % dotazovaných. Více než polovina respondentů konzumuje pouze ovoce kupované. „Během letních prázdnin prodáme více než sto tun jahod a kolem sedmi tisíc tun vodních melounů. Velmi oblíbené jsou u našich zákazníků také české broskve a maliny,“ uvádí Stanislava Mele, manažerka nákupu kategorie ovoce a zelenina společnosti Tesco. Čtyři pětiny respondentů se těší rovněž na české švestky, třešně a borůvky. Mezi své oblíbené ovoce Češi zařadili i červený rybíz.

Nejvíc denních porcí zkonzumují respondenti ve věkové skupině 18 – 26 let, minimálně tři porce denně si dopřeje přes 20 % z nich. Více než svůj přísun vitaminů a minerálních látek hlídají ale tři pětiny dotazovaných konzumaci ovoce u svých dětí.

* Zdroj: European Food Internation Council, přehled01/2012

** Průzkum byl pro Tesco realizován společností Perfect Crowd ve dnech 8. – 12. 6. 2014 v uzavřené komunitě Inspirujeme.net. Průzkumu se zúčastnilo 399 respondentů.