flickrlinkedin

Alternativou exotických superpotravin jsou žluté maliny, nyní exkluzivně k dostání v obchodech Tesco

- Na pulty obchodů Tesco přichází žluté maliny exkluzivně vypěstované společností Berry servis. -

 

Praha, 4. srpna 2016 – O superpotravinách se za poslední dobu napsalo mnohé. Exkluzivní průzkum společnosti Tesco* potvrzuje, že povědomí o tomto zdraví prospěšném fenoménu roste. Zhruba třetina z nás ví, které potraviny do této kategorie patří a stoupá i jejich konzumace. Téměř polovina lidí (42 %) upřednostňujících zdravý životní styl a mající povědomí o tomto druhu potravin je konzumuje vícekrát do týdne, čtvrtina pak minimálně jedenkrát za týden a šestina si superpotraviny dopřeje jedenkrát v měsíci.

 

Ve vztahu k superpotravinám je zajímavé, že stoupá nejen povědomí o nich, ale mezi Čechy vzrůstá i informovanost o tom, kterými tuzemskými plodinami je možno je nahradit. Až polovina konzumentů exotické druhy z této kategorie nekupuje a nahrazuje je dostupným a tradičním ovocem s porovnatelnou výživovou hodnotou, jako jsou například maliny, angrešt, rybíz nebo ostružiny.

 

Z průzkumu společnosti Tesco také vyplývá, že tyto „lokální“ superpotraviny převážně pěstujeme. Více než polovina z respondentů (56 %) je má na svých zahrádkách, třetina je pak buď dostává od přátel, nebo kupuje ve stáncích, více než čtvrtina pak za jejich nákupem míří do hypermarketu.

 

Mezi nejoblíbenější druhy pak patří jednoznačně maliny, kterými obohacují svůj jídelníček až tři čtvrtiny dotazovaných. V těsném závěsu pak zůstávají borůvky (68 %), rybíz (60 %), ostružiny (52 %) a angrešt (44 %). Čtvrtina spotřebitelů, která tyto tradičně domácí plodiny kupuje, uvedla, že jsou dnes v obchodech dostupnější než v minulých letech.

 

Na vzrůstající poptávku po superpotravinách reaguje i společnost Tesco, a to rozšiřováním stávajícího sortimentu. Kromě českých červených malin, právě dozrávajících ostružin a stále plodících jahod, se mohou zákazníci těšit na jedno méně rozšířené ovoce: „Budeme mít v nabídce netradiční žluté maliny z produkce společnosti Berry servis z Břežan u Českého Brodu, která celou svou letošní produkci dodá v následujících týdnech na naše pulty,“ říká Ladislav Jaššo, nákupčí ovoce společnosti Tesco.

 

 

* Průzkum společnosti Dunnhumby pro Tesco se uskutečnil v červenci 2016. Účastnilo se jej 416 respondentů.