flickrlinkedin

Žebříčku oblíbenosti příchutí zmrzlin vévodí vanilková a čokoládová

- Podle průzkumu společnosti Tesco dáváme přednost tradičním příchutím zmrzlin. -

3. července 2014 – Většina Čechů je v oblasti zmrzlin spíše konzervativní. Jak uvádí výsledky průzkumu společnosti Tesco*, mezi nejoblíbenější zmrzlinové příchutě patří vanilková (33 %), čokoládová (29 %) a jahodová (10 %). Ze sortimentu zmrzlin je stále oblíbená ruská zmrzlina nebo klasický polárkový dort. V létě zmrzlinu nakupuje podle průzkumu více než šedesát procent Čechů alespoň jednou týdně. To potvrzují i čísla prodejů společnosti Tesco za první letošní horké dny, kdy prodeje zmrzlin stouply o téměř 80 procent.

Točená vs. kopečková

V pomyslném souboji točené a kopečkové zmrzliny podle průzkumu jednoznačně vede zmrzlina točená, která je oblíbená především u věkové kategorie respondentů ve věku 27 – 44 let. Zmrzlinovým kopečkům pak dávají přednost osoby ve věku 45 – 59 let. Tzv.zmrzlině na špejli se přiklání generace nejstarší nebo respondenti bez dětí. „Z našich dat vyplývá, že v porovnání s loňskou sezonou zákazníci letos nakupují zmrzlinu o 20 % více,“ uvádí Petra Vavro, nákupčí mraženého sortimentu společnosti Tesco.

Retrostyl: stále oblíbený „polárkáč“

V segmentu zmrzlin je stále populární retro styl. Daří se tedy především tradičním výrobkům. „Mezi našimi zákazníky jsou velmi populární polárkové dorty, nejvíce s příchutí čokoláda, stacciatella a vanilka,“ uvádí Petra Vavro a dodává: „U rodin je také větší zájem o tzv. multipacky, které obsahují několik kusů zmrzlin. Toto balení nabízíme od3 do 16 kusů.“

Smetanová vs. ovocná

A jaké složení zmrzlin Češi preferují?Jak ukázal průzkum společnosti Tesco, u mužů a u respondentů nad šedesát let, jednoznačně vede zmrzlina smetanová. Ovocné zmrzliny jsou populární především v rodinách s dětmi a mezi lidmi ve věku 27 – 44 let, ženy pak dávají častěji přednost jogurtovým zmrzlinám.

Ženy a sladké mlsání

Třicet procent dotazovaných ženu vedlo, že si zmrzlinu rádo dopřává za odměnu nebo jako sladkou tečku po jídle. Naopak 40 % mužů by si ledovou lahodu jako závěr dobrého obědu nebo večeře nedovedlo vůbec představit.

A jaké novinky ochutnat?

„Z našich dat vyplývá, že se dobře prodávají zmrzliny pod privátní značkou, které nabízíme ve dvou řadách: Tesco Value a Tesco,“říká Petra Vavro. Letošní nejprodávanější novinky jsou zmrzliny Tesco GO FORFUN s příchutí cola a orange, multipack Tesco Twister a Tesco multipack minimix.

* Průzkum byl pro Tesco realizován společností Perfect Crowd ve dnech 17. – 18. dubna 2013 v uzavřené komunitě Inspirujeme.net. Průzkumu se zúčastnilo 500 respondentů.