Žáci ze speciální školy v Uherském Hradišti se mohou těšit na nové iPady

 

- Speciální základní a mateřská škola Šafaříkova vyhrála v celostátní hře Školmánie sto tisíc korun. Finanční odměna bude využita na nákup nových iPadů. -

25. června 2014 – Zaslouženou výhru v celostátní hře Školmánie, kterou pro základní a mateřské školy organizovala společnost Tesco, vyhrály děti z Uherského Hradiště. V soutěži, která spočívala ve sběru pohádkových kuponů Disney, převálcovaly ostatní školy a dnes si tak ředitel základní a speciální školy Šafaříkova mohl převzít symbolický šek na 100 tisíc korun. Žáci nasbírali úctyhodných70 000 kuponů a díky výhře jim od září budou usnadňovat výuku moderní iPady.

Nejpilnější sběratelé

Projekt společnosti Tesco využíval motivy z pohádek Walta Disney k zábavné formě výuky anglického jazyky. Bonusové kartičky k nákupu v obchodech Tesco obsahovaly motivy z oblíbených pohádek s anglickými slovíčky a děti je mohly vkládat do speciálního sběratelského alba, které obsahovalo také řadu her. Paralelně probíhala také soutěž Školmánie, která ocenila šestici nejlepších sběratelů finanční částkou ve výši sto tisíc korun. Společnost Tesco tak projekt podpořila celkově šesti sty tisíci korunami. „Výhru mohou školy využít podle své úvahy na potřebné opravy, renovaci a modernizaci interiéru nebo venkovních prostor. Za finanční odměnu si mohou nakoupit i moderní technické pomůcky. Tak jako to plánuje učinit právě školav Uherském Hradišti,“ uvedla Martina Šilhánová, manažerka společenské odpovědnosti společnosti Tesco a dodává: „Soutěž „Školmánie“ sice skončila, ale kartičky Disney budou mladým studentům nápomocny i nadále. Každá z kartiček totiž obsahuje sérii užitečných anglických frází, s jejichž pomocí si mohou žáci zdokonalovat své jazykové znalosti a rozšiřovat slovní zásobu.“

Usnadnění komunikace i zvelebení školní jídelny

Nákup iPadů byl podle ředitele speciální základní a mateřské školy Šafaříkova Karla Zerzáně jasnou volbou. Děti s mentálním a kombinovaným postižením se díky nim budou moci lépe dorozumět se svými spolužáky, vyučujícími i okolním světem. „V současné době využíváme při práci s dětmi papírové komunikační deníky. Úroveň práce s nimi však není zcela optimální. Za výhru v soutěži Školmánie jsme tak neobyčejně šťastní. Bez této finanční výhry bychom jen těžko něco podobného našim žákům dopřáli,“ říká Karel Zerzáň. Právě prostřednictvím iPadů s vhodným softwarem, které škola za vyhranou částku pořídí, totiž mohou děti lépe rozvíjet všechny dovednosti potřebné pro praktický život. Za zbývající část peněz pak škola plánuje vybavit svou jídelnu novým nábytkem, který bude vhodně ergonomicky přizpůsoben potřebám žáků.

Akce Disney probíhala ve všech obchodech Tesco od 5. března do 30. dubna 2014. Za každý nákup v hodnotě dvě stě korun získal zákazník balíček se soutěžními kartičkami, jehož součástí byl i kupon Školmánie. Právě těch nasbírala speciální základní a mateřská škola v Uherském Hradišti nejvíce z celé České republiky.

Přehled vítězných škol můžete naleznout na www.pohadkovetesco.cz.