Žáci základní školy na pražském Smíchově se mohou těšit na nové multifunkční hřiště

- Fakultní základní škola s rozšířenou výukou jazyků při PedF UK vyhrála v celostátní hře Školmánie sto tisíc korun. Finanční odměna bude využita na realizaci nového multifunkčního hřiště. -

Praha, 24. června 2014 – Zaslouženou výhru v celostátní hře Školmánie, kterou pro základní a mateřské školy organizovala společnost Tesco, vyhrály děti z Fakultní základní školy s rozšířenou výukou cizích jazyků při PedF UK v Praze 5.V soutěži, která spočívala ve sběru pohádkových kuponů Disney, převálcovaly ostatní školy a dnes si tak ředitel Libor Šrámek mohl převzít symbolický šek na 100 tisíc korun. Žáci nasbírali úctyhodných 50 000 kuponů a díky výhře jim od září bude zpříjemňovat školní prostředí nové multifunkční hřiště.

Nejpilnější sběratelé

Projekt společnosti Tesco využíval motivy z pohádek Walta Disneyho k zábavné formě výuky anglického jazyka. Bonusové kartičky k nákupu v obchodech Tesco obsahovaly postavičky z oblíbených pohádek s anglickými slovíčky a děti je mohly vkládat do speciálního sběratelského alba, které obsahovalo také řadu her. Paralelně probíhala také soutěž Školmánie, která ocenila šestici nejlepších sběratelů finanční částkou ve výši sto tisíc korun. Společnost Tesco tak projekt podpořila celkově šesti sty tisíci korunami. „Výhru mohou školy využít podle své úvahy na potřebné opravy, renovaci a modernizaci interiéru nebo venkovních prostor, tak jako to plánuje učinit právě základní škola v Praze 5,“ uvedla Martina Šilhánová, manažerka společenské odpovědnosti společnosti Tesco a dodává: „Soutěž Školmánie sice skončila, ale kartičky Disney budou mladým studentům nápomocny i nadále. Každá z kartiček totiž obsahuje sérii užitečných anglických frází, s jejichž pomocí si mohou žáci procvičovat své jazykové znalosti a rozšiřovat slovní zásobu.“

Hravé prostředí pro školní družinu či volnočasové aktivity

Realizace moderního multifunkčního hřiště s herními prvky bylo podle ředitele Libora Šrámka žádoucím krokem.V prostorách školy doposud chybělo kvalitní zázemí pro volný čas žáků či pro činnost školní družiny. „Chceme, aby se naši žáci cítili ve školním prostředí dobře a aby vybíjeli svou energii správným a zábavným způsobem. Díky výhře ve Školmánii můžeme nyní vybudovat nové hřiště, které zpestří podmínky pro činnost školní družiny a školního klubu,“ říká Libor Šrámek.

Akce Disney probíhala ve všech obchodech Tesco od 5. března do 30. dubna 2014. Za každý nákup v hodnotě dvě stě korun získal zákazník balíček se soutěžními kartičkami, jehož součástí byl i kupon Školmánie. Přehled vítězných škol můžete naleznout na www.pohadkovetesco.cz.