Český Silvestr bude ve znamení jednohubek a šumivého vína

- Devět z deseti Čechů připravuje na Silvestra jednohubky. Mladší generace preferuje spíše chipsy a slané krekry. Téměř polovina Čechů dodržuje na Nový rok gastronomické tradice. Vyplývá to z průzkumu pro společnost Tesco*. -

29. prosince 2014 – Čekání na příchod Nového roku si drtivá většina Čechů zpříjemňuje drobným občerstvením. Podle aktuálního průzkumu společnosti Tesco si devět z deseti Čechů připravuje na silvestrovský večer jednohubky, čtyři pětiny se neobejdou bez slaných brambůrků a krekrů. O půlnoci pak v žádné společnosti nechybí šampaňské nebo šumivé víno, za které respondenti v průměru utratí dvě stě padesát korun. Gastronomické tradice v podobě uzeného masa a čočky dodržuje na Nový rok téměř polovina dotazovaných.

Jednohubky jsou klasika

Podle prosincového průzkumu společnosti Tesco utratí dvě třetiny respondentů za silvestrovské pohoštění od dvou set padesáti do tisíce korun. Jednohubky připravují téměř všichni, více než čtyři pětiny z dotázaných během Silvestra servírují také chipsy, krekry, tyčinky, oříšky či jiné slané pochutiny. Ženy jsou při přípravě silvestrovského pohoštění kreativnější: dvě pětiny z nich připravují dokonce speciální silvestrovské menu.

Na Silvestra nešetříme

Za alkohol na silvestrovský večer utratí polovina Čechů do 250 korun. Čtvrtina z nás za něj vydá v průměru 500 korun, pětina tuto částku i přesáhne. „V období Vánoc a také při příležitosti oslav nového roku dávají lidé přednost kvalitním vínům a sektům prémiových značek a nehledí příliš na cenu,“ uvádí Jiří Mareček, manažer firemních vztahů společnosti Tesco, a dodává: „Během prosince výrazně rostou prodeje šumivého vína. Za celý rok se v obchodech  Tesco prodá několik milionů lahví, přičemž celá jedna třetina právě v prosinci. Dvě třetiny sektů, které se v našich obchodech prodají, jsou vyrobeny v Česku.“ Mezi nejoblíbenější patří v tomto sortimentu značka Bohemia Sekt, kterou si také mnoho Čechů spojuje právě s obdobím Vánoc a novoročními oslavami**. To potvrzují také prodeje. „V loňském roce jsme během prosince zaznamenali nárůst v prodejích Bohemia Sektu o tisíce procent. I z toho důvodu jsme letos pro naše zákazníky připravili exkluzivní novinku, kolekci šumivých vín nazvanou Perly Evropy,“ uzavírá Jiří Mareček. Tato kolekce přináší do České republiky sekty z vyhlášených regionů, například šampaňské, Crémant, Prosecco či Cavu. V kolekci se prodává také i český Bohemia Sekt Prestige brut Chardonnay.

* Průzkum byl pro Tesco realizován společností Perfect Crowd během 2. 12. - 4. 12. 2014 na panelu 30 000 uživatelů uzavřené komunity Perfect Crowd.

** Značka Bohemia Sekt se v letošním průzkumu nejoblíbenějších vánočních značek, který realizovalo Tesco a dunnhumby, umístila na čtvrtém