Češi nejčastěji grilují kuřecí a vepřové maso, hitem letošních barbecue party budou burgery

29. dubna 2014 - Sezona grilování je v plném proudu, díky pěknému počasí letos začala velmi brzy. Podle aktuálního on-line průzkumu* společnosti Tesco, který zpracovala výzkumná agentura Perfect Crowd, v Čechách sezona začíná zpravidla již koncem dubna a trvá až do října. Nejvíce podle průzkumu grilujeme kuřecí a vepřové maso.Více než polovina dotazovaných pak griluje také zeleninu a třetina vkládá na gril i nejrůznější sýry. Za nákup na grilování Češi v průměru utratí 500 Kč, z toho 400 Kč jen za maso. Téměř třetina respondentů také uvádí, že na grilování kupuje kvalitnější maso než při nákupu na běžnou večeři.

Letošní trendy v grilování

Na grilu se v Čechách nejčastěji objevují kuřecí a vepřové steaky, posledních pár let experimentujeme také s grilováním zeleniny. Podle průzkumu společnosti Tesco 81 % respondentů rádo griluje červenou papriku, dvě třetiny si oblíbilo brambory, cuketu a grilovanou cibuli. Velmi oblíbené jsou také grilované plísňové sýry, doplněné například brusinkovou omáčkou. Necelá polovina dotazovaných vkládá na gril také lilek nebo rajčata. Třetina účastníků průzkumu často griluje i ryby, nejčastěji pstruhy a kapry. Trendem letošních barbecue party budou ale burgery. A to jak hovězí, tak vepřové. Ingredience na jednoduchou přípravu jsou k dostání například v obchodech Tesco. „V letošním roce nabídneme zákazníkům speciální domácích burgery od Kosteleckých uzenin, které je nabízí v rámci speciální grilovací řady Láďa Grileman. Dvoubalení s 200 gramy hovězího nebo vepřového masa jsou k dostání pod originálním názvem Burger steaky dvouručáky. Součástí balení je také výtečná marináda, která dodá masu tu správnou chuť,“ uvádí Pavol Halasz, manažer nákupu sortimentu masa společnosti Tesco.

Kvalitní maso je základ

Úspěch grilování se skrývá především ve výběru ingrediencí. „Při přípravě je lepší maso nakrájet na silnější steaky než slabé plátky. Opatrně bychom měli zacházet i se solí a různým kořením,“ vysvětluje Pavol Halasz.Tesco nabízí pod vlastní značkou téměř padesát výrobků, které se hodí pro grilování. „Celý sortiment výrobků pro gril v našich obchodech letos speciálně označíme. Tematická fotografie spolu se sloganem ‚Naložte si podle chuti‘ usnadní zákazníkům v obchodě orientaci a z nabídky určené na gril si tak budou moci vybrat rychle a jednoduše, doplňuje Pavol Halasz.

Grilování jako příležitost pro setkání s rodinou

Příprava masa na grilu se v posledních pár letech stala symbolem pro jarní a letní večery,kdy zveme přátele na zahrady nebo terasy, případně společně vyrážíme do přírody. Podle průzkumu Tesco více než tři čtvrtiny respondentů griluje v kruhu rodinném, 50 % se svými přáteli a známými a to především na chatách a chalupách, během víkendových pobytů. Necelých 10 % dotazovaných griluje také ve volné přírodě, kde nejčastěji využívají tzv. jednorázové grily. Ty jsou často využívané také na letních hudebních festivalech_. „V obchodech Tesco jsou jednorázové grily k dostání celoročně. Jejich prodeje ale samozřejmě stoupají především během letních měsíců. Za loňskou sezonu jsme jich prodali přes třicet tisíc kusů, k dostání jsou ve všech supermarketech a hypermarketech Tesco,“_ uzavírá Pavol Škojec, manažer nákupu sezonního zboží.

Společnost Tesco také deklaruje vysokou kvalitu celého sortimentu mas a masných výrobků na gril prodávaných pod vlastní značkou. Garance 100% spokojenosti zaručuje, že pokud zákazník nebude s kvalitou spokojen, dostane své peníze zpět.